Birim Müdür Yardımcılığını yaptığım System Center biriminde ekip arkadaşlarım ile birbirinden zorlu bir çok projeyi başarı ile tamamladık.Tüm ekibimin çok tecrübeli olması,System Center ürünlerinde üst düzey işler çıkarmalarından dolayı bir süredir projelerde direk görev almıyordum sadece proje yöneticiliği yapıyordum.Kasım 2012’de TEB ile proje analiz toplantısı yaptığımızda da yine böyle olacağını düşünüyordum ancak olmadı TEB SCCM 2012 Geçiş Projesi tamamen benim üzerime kaldı 🙂
TEB Projesi bu sebepten benim için ayrı bir önem taşıyordu ve öylede oldu.Kasım ayında başladığım ve 1,5 ay gibi kısa bir sürede geçişini tamamladığım proje bugün Microsoft tarafından Başarı hikayesi olarak duyuruldu.Bu projede her aradığımda yanımda olan Okan Eke’ye süreci yakından takip eden değerli dostum Emre Aydın’a,müşteri yönetiminde tecrübesi ile destek olan Ediz Öztürk’e,TEB’de proje sırasında çok iyi bir uyum yakaladığımız ve bana her konuda destek olan Yasin Uzman,Dursun Özçetin,İbrahim Güzel’e ve projeyi her zaman destekleyen Turgay Çicekli’ye çok teşekkürler.Ayrıca Baki Küçüktuna’ya….
Bu tarz başarılı projeler aslında biz BilgeAdam Sistem ve Platform ekibinin her zaman yaptığı işler 🙂 sadece bu kadar sık duyrulamıyor yoksa hepsi başarı hikayesi.Böyle mükemmel bir ekip ile çalıştığım için hepsine bir kez daha teşekkür ediyorum.Bu kadar hazır ve başarılı danışmanlarım olduğu için artık projelerden jubile yapmam başka alanlarda çalışmam gerektiğini düşünmüyor değilim….
Microsoft’un yayınlanmış olduğu başarı hikayesinin bir kısmını sizlerle paylaşıyorum.Tüm metine aşağıdaki linkten ve pdf’den erişebilirsiniz.
http://www.microsoft.com/turkiye/casestudies/basari/teb.aspx
http://mustafakara.net.tr/wp-content/uploads/TEB-SCCM-2012-Projesi-Başarı-Hikayesi.pdf
DENEYİM VE UZMANLIKLARI BİRLEŞTİREN İŞBİRLİĞİ SÜRECİ
TEB, projeyi hayata geçirmek için Microsoft’un desteğine ve Bilge Adam’ın tecrübesine başvurmanın uygun olacağını düşündü. Yasin Uzman şöyle diyor: “İlk tasarım adımını Microsoft’un kıdemli danışmanlarından Baki Küçüktuna ile birlikte gerçekleştirdik. Önce genel yapıyı en ince detayına kadar inerek tasarladık. Elimizde tasarım dokümanı oluşunca Bilge Adam’ın uzmanlığına başvurduk ve görüş alışverişinde bulunarak uygulamada nelerin gerçekleştirileceğini ortaya çıkardık. Ardından kurulumlara geçtik. Proje zarfında Microsoft Teknik Müşteri Müdürü İlke Savaşan ile geceli gündüzlü çalıştık ve projeye çok emeği geçti. Bilge Adam’dan Mustafa Kara ise hem projenin teknik koordinasyonu ve implementasyonunu gerçekleştirdi, hem de günlük raporlamalarla çok güçlü bir iletişim kurdu. Projenin farklı aşamalarında yer almayan ekip üyeleri bile bu raporlara baktığında kolayca projenin ilerleyişiyle ilgili bilgi edinebildi.” Bilge Adam’ın Microsoft Most Valuable Professional (MVP) ünvanlı Sistem Sistem ve Platform Birimi Müdür Yardımcısı Mustafa Kara ise proje süreciyle ilgili şunları ekliyor: “Bilge Adam olarak son birkaç yıldır BT projeleri yönetim çözümü olarak Microsoft Solutions Framework (MSF) kullanıyoruz ve bu çözüme çok hâkimiz. Bu yapıyla zaten standart olarak haftalık raporlar oluştururken, TEB’den günlük raporlama yapılması için bir talep gelince, projede atılan her adımı içeren günlük bir raporlama sistemi oluşturduk. Böylece gerek TEB’in, gerek Microsoft’un, gerek Bilge Adam’ın aynı hedef doğrultusunda uyumlu ve disiplinli bir şekilde hareket etmesi projenin bu denli başarılı olmasını sağlayan faktörlerden biri oldu.” Bilge Adam ayrıca proje ekibi haricinde bir proje ofisiyle TEB ve danışmanlara ziyaretlerde bulunarak projenin ilerleyişini çok yönlü olarak kontrol etti. Bilge Adam Danışmanlık ve Ürün Yönetimi Birimi Müdür Yardımcısı Emre Aydın, “Temelde bir ürün kurulumu gerçekleştirmekle birlikte, yaptığımız işin danışmanlık yönü öne çıkıyor ve müşteriyi doğru yönlendirerek aldığımız işin planlanan zaman dâhilinde eksiksiz bir biçimde teslim edilmesini sağlıyoruz” diyor. “Üstlendiğimiz projelerde, proje büyüklüğüne bağlı olarak ilk birkaç günü analiz ve planlamaya ayırıyoruz. Ardından toplantılar yapılarak geliştirme safhasına geçiliyor. Ardından, ileride projenin belirli bir adımında neler yapıldığının açıkça görülmesi istendiğinde kullanılmak üzere detaylı bir dokümantasyon hazırlıyoruz. Bütün bunlar aslında MSF’in adımları ve biz de bu adımlara bağlı hareket ediyoruz.” 2012’nin Kasım ayında başlatılan proje 1.5 aylık kısa bir sürede tamamlanarak SCCM 2012 yeni dağıtım yapısıyla devreye alındı.
Ka®a